slide show

Dag 16.

Dag 16. Ta bilder eller filma?
Ta bilder! Anledningen är att varje gång jag filmar blir klippen suddiga och det är inte så roligt. Bilderna däremot blir väldigt bra.  Sen är det väldigt roligt att ta bilder. Jag älskar att filma men det är lite lättare att ta bilder. Här är några lätta steg att följa för att få till en bra sims 3 bild:
1. Först ska du skapa en sim, ett djur eller en plats som du vill ta fotot på.
2. Pausa vid rätt tillfälle! Få till den exakta posen som du vill ha innan du håller på med vinklar och sånt.
3. Hitta rätt vinkel.
4. Ta många biler, inte bara en, typ tio.
5. Ta från en annan vinkel.
6. Ta några bilder.
7. Upprepa steg 5 och 6 några gånger.
8. Gå till startprogrammet och få över dina egentagna bilder till dina bilder i dokument.
9. Om du har ett bra redigeringsprogram tex. photoshop elements 9 (det använder jag till att redigera mina bilder.) kan du redigera bilden/bilderna där. Obs. Innan du börjar redigera är det bra att ta en testbild och testa lite så att du inte förstör den bilden som ska vara fin sen.
10. Ladda upp bilden, ha den för dig själv, ge till en kompis eller gör helt enkelt vad du känner för med bilden.
Här är en bild under redigeringen och efter den:
Under redigeringen:
Färdiga resultatet:
(Om ni inte ser det så står det 'Sorrow, Lost, Missing' i bilden men s:et ser mer ut som ett L eller någonting tycker jag.)
jaja, hoppas det var till er belåtelse. Ha re bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0