slide show

För alltid... Del 2

Efter typ skit lång tid så får ni äntligen del 2.... Jag rekomenderar dock att läsa första delen först....
Länkar till delar innan: Del 1
Nu kör vi...
 

Aleah: A

Jessie: J

Felipe (Jessies ’’pojkvän’’): F

Spot: S (När Spot pratar låter det som när hundar skäller för alla förutom Aleah.)

Kursiverade ord/meningar med bokstaven som representerar karaktären är tankar som den tänker.


Aleah vaknade i parken. På samma ställe och samma bänk som hon hade somnat på. Hon sätter sig upp och tittar sig omkring.

 Spot bråkar med en äldre farbror en bit bort.

. Aleah ler för sig själv. Hennes liv är inte ett liv man suktar efter men Spot kan alltid få henne på bra humör. Hon känner hur magen kurrar och tänker att hon skulle göra nästan vad som helst för att få lite mat till sig själv och Spot.

A: Vad ska man hitta på idag då?  Jag kanske skulle ta och faktiskt försöka få tag i lite mat istället för att bara sitta och drömma.

 Hon reser sig upp och går fram till Spot. Hon skäller lite på honom så att mannen ska bli nöjd. 

Säger förlåt till honom och går därifrån med Spot vid sin sida.

A: Idag måste vi försöka hitta lite mat Spot.
S: Ja! Jag är super hungrig. Har du skaffat fram pengar Aleah?
A: Nej Spot. Jag har inga pengar.
S: Du borde sälja ditt halsband. Det är säkert värt mycket.
Annars borde du skaffa ett jobb.
A: Spot, du vet att jag inte vill sälja mitt halsband. Det är det enda jag har kvar från mamma.
S: Men skaffa ett jobb då. Vem som helst kan ju få ett jobb.
A: Jag har försökt Spot. Jag lyckas inte ens få jobb på Bokhandeln eller Matbutiken.
S: Okej då. Hur ska vi få mat idag då?

Aleah berättade för Spot exakt vad dom skulle göra. Planen var att palla frukt och grönsaker från någons trädgård. Vems visste dom inte.

Medans hos Jessie i herrgården:

Jessie var en kvinna med stil. Hon gick aldrig runt i billiga kläder och hon hade alltid dom nyaste trenderna. Jessie hade pengar och det visste hon om. Hennes föräldrar hade lämnat efter sig en herrgård och en stor förmögenhet till sina två döttrar. Aleah och Jessie. Jessie och hennes nuvarande fästman hade kastat ut Aleah och hennes byracka Spot redan från första början och nu hade Jessie tagigt över allting och inte givit bort en enda slant varken till välgörenhet eller sin syster.

Jessie reste sig upp ur sängen tänkandes på frukost och en härlig dusch. Hon går ner till köket och hittar Felipe sittandes vid matbordet. Han läser dagens tidning.

 Jessie går fram till honom och börjar småprata lite.
J: Pannkakor eller våfflor?
F: Hmm… Våfflor skulle vara gott älskling.
J: Okej, våfflor kommer med det samma.
F: Jag tänkte precis gå upp och väcka dig men jag ser att du klarade det själv alldeles utmärkt.
J: När magen kurrar och fästmannen kallar så är det inte lätt att sova vidare.

Jessie lagar våfflorna, lastar på dom på ett fat och serverar Felipe en tallrik. Hon hämtar en till sig själv också och sätter sig bredvid honom.

 Felipe sätter igång samtalet igen.
F: Är det för mycket begärt om jag ber dig laga ambrosia idag?
J: Det vet du mycket väl att det är Felipe. Det tar flera dagar att bara samla in alla ingredienser. Jag tänker inte göra det igen. Förra gången var det nära att jag blev fast bland snåren efter att jag hade lyckats få tag på livsfrukter.
F: Om jag skulle samla alla ingredienser själv då älskling?
J: Då kanske jag skulle kunna gå med på det.
Felipe och Jessie reser sig samtidigt från bordet. Jessie reser sig för att duscha och Felipe för att gå och bädda sängen.

Hos Aleah och Spot:


Aleah och Spot går mot en trädgård som ser ut att ha mycket grönsaker och frukter. Aleah försäkrar sig om att ingen är hemma i huset och smyger in på tomten till grönsakslandet. Spot kommer efter.

Aleah börjar plocka äpplen och Spot ser på. Aleah och Spot tror att ingen ser dom och tar god tid på sig.

Vad dom inte vet är att den gamla farbrorn från parken står och stirrar på dom från ett fönster. Han känner igen dom. Aleah har nu skördat tillräckligt med frukt och grönsaker till henne och Spot.
A: Så, nu kan vi gå. Jag har frukt som kommer räcka i flera dagar!
S: Bra för jag är utsvulten.

Aleah vänder sig om och tittar in genom fönstret på huset igen. Hon ser att farbrorn stirrar på henne. Hon blir förvånad.
A: Spot, kom vi måste skynda oss! Han har sett oss.
Spot och Aleah springer iväg igen. Detta visar det sig senare, kommer inte bli sista gången dom träffar gubben. 


Detta var del 2... Hoppas ni blir nöjda även om det dröjer en vecka innan del 3 kommer ut...
Säg gärna vad ni tycker om mina inlägg i en fin liten kommentar. Och ge mig insperation som jag har sagtg tidigare. Vad vill NI läsa om?? Ha re bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0