slide show

Fraps! (Glömde bort...)

Hejsan!! Jag glömde att jag sa till en tjej att jag skulle göra ett inlägg om hur man använder Fraps.
Det var Fanta (ni vet vem) som sa att det var ett bra inspelningsprogram för video. Man kan även ta bilder med fraps. Jag är dock mer intreserad av video men jag ska försöka förklara så gott jag kan.
Jag ska visa lite hur man använder Fraps. 
En länk till nedladdningssidan: http://www.fraps.com/download.php
Ladda ned Fraps, jag kommer inte riktigt ihåg om man måste installera det men isåfall så bara dubbelklicka på den och sen kommer installationen påbörjas.
Såhär använder ni Fraps:
Svart: Kategori som kommer från början när man öppnar Fraps.
Så här ser det alltså ut första gången man öppnar fraps. 
Svart: Nu har jag klickat på kategorin ''Movies''
 
Röd: Jag har gjort en röd ram på knappen där det står ''change''. Jag rekomenderar er att ni klickar där innan ni börjar spela in en video genom fraps första gången. Varför undrar ni kanske. Jo för om ni gör det så får ni välja i vilken mapp som ni ska spara era fraps-videos. Jag rekomenderar er att spara dom i en mapp som ni döper till: Fraps Videos. För då blir det enklare att hitta dom sen när ni behöver dom.
 
Blå: Jag har också gjort en blå ram runt en vit ruta där det står F9. Jag rekomenderar er att skriva F9 där. Men vad ni än gör så tryck INTE på ''Disable'' kanppen bredvid. Varför ni ska skriva F9 i rutan är för att då skapar ni ett ''kortkomando'' så när ni har öppnat Fraps så kan ni helt enkelt trycka på F9-knappen så börjar den spela in det som händer på skärmen.
 
Det kommer visas små gula siffror i hörnet av eran skärm när ni har Fraps öppet. När ni börjar spela in kommer siffrorna bli röda. Ni måste hålla utkik. För ibland (vet ej varför eller hur det går att fixa) slutar den spela in och det är ju inte så kul att upptäcka det när du ska börja redigera din video.
Svart: Jag har nu bytt till kategorin ''Screenshots'' Här tar man bilder på skärmen.
 
Röd: Jag har gjort en röd ram på knappen där det står ''change''. Jag rekomenderar er att ni klickar där innan ni börjar ta bilder genom fraps första gången. Varför undrar ni kanske. Jo för om ni gör det så får ni välja i vilken mapp som ni ska spara era fraps-bilder. Jag rekomenderar er att spara dom i en mapp som ni döper till: Fraps Bilder. För då blir det enklare att hitta dom sen när ni behöver dom.
 
Blå: Jag har också gjort en blå ram runt en vit ruta där det står F10. Jag rekomenderar er att skriva F10 där. Men vad ni än gör så tryck INTE på ''Disable'' kanppen bredvid. Varför ni ska skriva F10 i rutan är för att då skapar ni ett ''kortkomando'' så när ni har öppnat Fraps så kan ni helt enkelt trycka på F10-knappen så tar den ett kort på det som händer på skärmen.
 

Om ni ska börja ta tex. bilder i Fraps så ska ni ändra till den kategorin som heter ''screenshots'' först. (Videos kategorin som heter ''Movies''.)
Om ni behöver mer hjälp så klickar ni på den röda ''help'' knappen uppe i det högra hörnet. Det står på engelska där men aa... Om det är något ni undrar över så skriv gärna en kommentar!
 Såhär ser deras hjälp-sida ut. (Man kan också bläddra ned såklart).
Ha re bra!

Kommentarer
Postat av: SimsMania

Fin blogg!

Svar: Tack så mycket!Ironiskt nog var jag inne på din blogg när jag såg denhär komentaren! Jag gillar den! :)
None None

2013-01-23 @ 18:14:11
URL: http://simsmania.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0