slide show

Ambrosia

Jag har varit sjuk nu så det e därför jag inte har skrivit innan.
Nu ska vi se här, nu ska jag försöka få er att förstå hur man gör ambrosia på sims 3. Jag börjar med egenskaper och går vidare. Idag får ni inga bilder för det blev något konstig när jag skulle ladda över bilderna från sims 3 till min dator så alla mina sims 3 bilder försvann! :( Hoppas dom kommer tillbaks igen sen, för jag giller dom verkligen!
Nu börjar jag:
Ambrosians egenskaper:
Om en död (spöksim) äter ambrosia blir han/hon en levande och helt normal sim igen!
Om en sims som är tex. vuxen äter ambrosia börjar den om att åldras från vuxen-stadiet igen.
En sim som äter ambrosia blir väldigt mätt och den håller sig mätt länge.
En sims som äter ambrosia får humöreffekten Gudomlig Måltid +75 humör.
Egenskaper du måste ha:
Fiske (så hög färdighetsnivå som möjligt för bättre chans att fånga dödsfisk)
Matlagning (bemästrad)
Saker för att laga ambrosia:
Recept på ambrosia
En dödsfisk
En livsfrukt
Spis (med ugn)
Recept:
Recept på ambrosia kan du köpa på din stads bokhandel för 1200 simdaler.
Dödsfisk:
För att fånga en dödsfisk ska du använda dig av ett speciellt bete, en fisk som kallas skalare.
En dödsfisk kan du fånga på kyrkogårdar mellan klockan 12 och 5 på natten.
Livsfrukt:
Detta kan du få tag på med hjälp av både fusk och utan fusk. Jag kör med fusk, då slipper du ha någon som hälst färdighetsnivå i trädgårdsarbete.
Gå in på köpläge.
Håll in Ctrl+uppåtpilen+C        för att få upp fuskrutan
Skriv in ''testingcheatsenabled true''          tryck på enter
Ta upp fuskrutan igen och skriv in ''buydebug''         tryck på enter
Nu kommer du att komma in till så att säga ''debug läget''
nu kan du köpa många olika saker som du annars inte kan köpa.
Gå in till den kategorin som heter ''Framkallare av trädgårdsplantor och frön''
Leta fram den lilla ''jordhögen'' som heter ''Livsplanta''
Sätt ut den på din tomt, nu kommer den se ut som en planta. På vissa finns det från börja ljust gröna, lysande, päronliknande frukter som det ser ut som om det är en glorea runt dom.
Om det är det är det bara att skörda busken, annars får du sköta om den och vänta på att frukterna ska komma fram.
Lägg ingredienserna i kyskåpet. Om du inte redan har bemästrat matlagningsfärdigheten ännu så måste du göra det nu, först efter det kan du läsa ambrosia receptet.
Läs receptet, gå till ditt kök och klicka på kylskåpet. Ambrosia kan du laga vilken tid på dygnet du vill.
Man kan bara laga en portion ambrosia åt gången.
Nu behöver du bara laga ambrosian och sen är den klar att ätas!
Tada! Hoppas ni fick hjälp med detta. Om det e något ni undrar e det bara att skicka en fråga eller en kommentar till min blogg så svarar jag på den snarast möjliga!
Ha re bra!
Play with life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0